Warning: Use of undefined constant ‚upload_mimes’ - assumed '‚upload_mimes’' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/themes/Divi/functions.php on line 9024

Warning: Use of undefined constant ‚enable_extended_upload’ - assumed '‚enable_extended_upload’' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/themes/Divi/functions.php on line 9024

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 5689
Instrukcja konwersji roweru elektrycznego | MagmaPolska

Instrukcja konwersji roweru elektrycznego

Instrukcja konwersji roweru zwykłego na elektryczny – montaż przedniego napędu 250W – 36V z baterią na bagażniku.

Zestaw napędowy oferowany przez firmę Magma jest kompletny ponieważ zawiera silnik elektryczny umieszczony w przedniej piaście oraz ogumienie. Jeżeli się jednak okaże, że szprych są zbyt luźne wtedy koło wymaga centrowania. Czynność tą najlepiej zlecić specjaliście w serwisie rowerowym.

Firma Magma posiada w swej ofercie kompletny zestaw do konwersji tj. silnik z kołem 26 lub 28 cali, manetkę, sterownik oraz odpowiednią ładowarki do akumulatorów żelowych i litowo-jonowych. Firma nie posiada tylko akumulatorów, a więc musicie Państwo zaopatrzyć się w innych firmach.

Po skompletowaniu wszystkich niezbędnych akcesoriów przystępujemy do montażu. Kolejność prac jest następująca:

1.Odkręcamy przednie koło i przykręcamy koło z zestawu. O ile tarcz hamulcowa okaże się niepotrzebna, lub koło z tarczą nie mieści się w widełkach to ją odkręcamy. Koło należy tak przykręcić aby oś silnika nie mogła się obracać – służą do tego dwie grube podkładki z noskami. Noski podkładek muszą być oparte o śruby grubości minimum 5mm. Jest to bardzo ważne, ponieważ podczas ruszania lub jazdy w trudnych warunkach ( pod wiatr, pod górkę) na oś silnika działa duża siła w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu koła. Nawet niewielki obrót osi może spowodować naderwanie kabla zasilającego i trwałe uszkodzenie napędu. Uszkodzenie mechaniczne z winy użytkownika nie podlega gwarancji.

2.Na kierownicy montujemy manetki z zestawu. Po lewej stronie zwykłą, po prawej manetkę przyspiesznika.

3.Na bagażniku montujemy lekki, profesjonalny akumulator, lub oryginalny kuferek rowerowy w którym umieszczamy akumulatory żelowe, sterownik, gniazdo ładowania, oraz wyłącznik zasilania lub stacyjkę. Akumulatory zajmują około połowy objętości kuferka. Pozostałą przestrzeń można wykorzystać na podręczny bagaż lub ładowarkę, aby podczas przerwy w podróży można podładować akumulatory.

4.Ostatnią czynnością jaką należy wykonać jest połączenie silnika z akumulatorem kablem zasilającym, oraz połączeniu wszystkich przewodów – zgodnie z instrukcją.

Praktyczne wskazówki i uwagi dotyczące montażu i eksploatacji roweru elektrycznego:

– akumulatory żelowe ładujemy zwykle około 3-4 godz. W tym czasie świeci się w ładowarce dioda czerwona. Jeżeli dioda zmieni kolor na zielony oznacza to, że akumulatory są naładowane i przerywamy ładowanie. Jeżeli przez dłuższy czas nie odłączymy ładowarki akumulatory zostaną trwale uszkodzone.

– przy każdym nawet krótkim postoju wyłączamy zasilanie, ponieważ w czasie postoju też jest niewielki pobór prądu. Mamy też pewność, że nikt nie uruchomi silnika bez naszej wiedzy.

– akumulatory żelowe 12V łączymy szeregowo aby uzyskać wymagane napięcie 36V i w sposób profesjonalny montujemy je w kuferku, aby się nie przemieszczały podczas jazdy.

Wybór odpowiedniego źródła zasilania roweru elektrycznego.
Na polskim rynku jest kilka firm mających w ofercie akumulatory (baterie) do rowerów elektrycznych. Np. Li-NCM – litowo-niklowo-kobaltowo-manganowa. Bateria wyposażona jest w elektroniczny system zarządzania który zabezpiecza przed przeładowaniem, nadmiernym rozładowaniem, przegrzaniem cel i nadmiernym obciążeniem. Parametry: 36V, 7,8Ah, masa-2,4 kg, wym: 32-14,8-5,6 cm. Żywotność 700 cykli ładowania

Akumulator (baterie) Li-Ion – litowo-jonowy o parametrach: 36V, 8Ah, masa-3,1kg. Wymiary z obudową: 42-14,7-6,5 cm. Żywotność 500 cykli ładowania. W standardzie jest stacyjka i ładowarka.
Każdy zakupiony akumulator musi spełniać najnowszą normę UE dotyczącą rowerów elektrycznych.
Przy wyborze akumulatorów żelowych na pierwszym miejscu stawiamy jakość, aby służyły one nam przez kilka sezonów. Zalecane parametry: napięcie 12V pojemność 7-8 Ah. Cena – 300-400 zł (3 szt.) Wadą tych akumulatorów jest ich duża masa tj.6,5-7,5 kg.
Rower elektryczny przerobiony z wykorzystaniem napędu Magma posiada 3 tryby (warianty) jazdy:
Jazda na samym silniku bez pedałowania.
Jazda jak zwykłym rowerem bez pomocy silnika. Jazda taka jest możliwa, ponieważ silnik wyposażony jest w wolne koło i nie stawia praktycznie żadnego oporu .
Jazda ja zwykłym rowerem przy jednoczesnym wspomaganiu silnikiem. Jest to tryb najbardziej wskazany, ponieważ daje możliwość ruchu, a jednocześnie zmniejsza nasz wysiłek i umożliwia pokonanie większych odległości.

Gdy koło zawiera tarczę hamulcową należy jej używać do hamowania a nie stosować hamulca szczękowego na obręczy. Nie zastosowanie się do w/w może skutkować uszkodzeniem obręczy co nie obejmuje gwarancja.

Dane techniczne roweru:
Prędkość max. – 25-30 km/h
Zasięg na jednym ładowaniu – 20-40 km w zależności od pojemności akumulatorów i stopnia wspomagania.

Firma Magma posiada w ofercie zestawy do konwersji oparte na silnikach DC o następujących parametrach:
– 200W – 12V
– 250W – 24V, lub 36V
– 300W – 24V,lub 36V
– 350W – 24V,lub 36V
W skład zestawu do konwersji wchodzi:
– silnik z przekładnią i zębatką 9 zębów
– sterownik
– zębatka z wolnym kołem 11 zębów
– łańcuch
– łapa mocująca
– manetki.
Do zestawu należy dokupić akumulator oraz odpowiednią ładowarkę.
Po skompletowaniu wszystkich niezbędnych akcesoriów przystępujemy do montażu.
1.Należy zamontować zębatkę na piaście tylnego koła z lewej strony. Nie jest to czynność łatwa do wykonania z uwagi na to, że wymaga specjalistycznego sprzętu i sporych umiejętności. Ponad to nie na każdej piaście da się zamontować zębatkę. Można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy sposób polega na wykonaniu gwintu na brzegu piasty i zakręceniu zębatki na piaście. Drugi sposób polega na przyspawaniu zębatki do piasty. Czynność tę należy wykonać na tyle precyzyjnie i fachowo aby nie uszkodzić zębatki wskutek wysokiej temperatury.
2.Przykręcamy łapę mocującą do ramy roweru przy pomocy dwóch śrub w kształcie litery U. Łapa mocowana jest w 3 punktach. Wycięcie w łapie nakładamy na oś i przykręcamy 1 nakrętką łapę mocującą i koło roweru. Do łapy przykręcamy silnik.
3. Na kierownicy zakładamy manetki z zestawu. Po lewej stronie zwykłą, po prawej stronie manetkę przyspiesznika.
4. Na bagażniku lub pod nim montujemy lekki litowo-jonowy akumulator o napięciu 24 lub 36 V, lub oryginalny kuferek rowerowy w którym umieszczamy akumulatory żelowe, sterownik, gniazdo ładowania, oraz wyłącznik zasilania, lub stacyjkę. Akumulatory zajmują około połowy objętości kuferka. Pozostałą przestrzeń można wykorzystać na podręczny bagaż lub ładowarkę, aby podczas przerwy w podróży można podładować akumulatory.
5.Ostatnią czynnością jaką należy wykonać jest połączenie silnika z akumulatorem kablem zasilającym, oraz połączeniu wszystkich kabli do sterownika zgodnie z instrukcją.
Praktyczne wskazówki i uwagi dotyczące montażu i eksploatacji roweru elektrycznego:
– akumulatory żelowe ładujemy zwykle około 3-4 godz. W tym czasie świeci się dioda czerwona. Jeżeli dioda zmieni kolor na zielony oznacza to, że akumulatory są już naładowane i odłączamy ładowarkę. Jeżeli przez dłuższy czas nie odłączymy ładowarki akumulatory mogą zostać trwale uszkodzone.
– przy każdym nawet krótkim postoju wyłączamy zasilanie, ponieważ w czasie postoju też jest niewielki pobór prądu. Mamy też pewność, że nikt nie uruchomi silnika bez naszej wiedzy.
– akumulatory żelowe 12V łączymy szeregowo aby uzyskać odpowiednie napięcie 24,lub 36V i w profesjonalny sposób montujemy je w kuferku, aby się nie przemieszczały podczas jazdy. Można wykorzystać grubą filcową podkładkę aby zamortyzować wstrząsy.
– po sezonie przed okresem zimowym wszystkie akumulatory powinny być naładowane.
Rower przerobiony na elektryczny z wykorzystaniem napędu Magma posiada 3 tryby (warianty) jazdy:
Jazda na samym silniku bez pedałowania.
Jazda jak zwykłym rowerem bez pomocy silnika. Jazda taka jest możliwa, ponieważ zębatka z wolnym kołem nie stawia praktycznie żadnego oporu.
Jazda jak zwykłym rowerem przy jednoczesnym wspomaganiu silnikiem. (prędkość jazdy i stopień wspomagania reguluje się manetką). Jest to tryb najbardziej wskazany, ponieważ daje możliwość ruchu, a jednocześnie zmniejsza nasz wysiłek i umożliwia pokonanie większych odległości z większą prędkością.
Dane techniczne roweru:
– Prędkość max. – 23 km/h (jadąc rowerem o kołach 26 cale na samym silniku)
– Zasięg na jednym ładowaniu – 20- 40 km w zależności od pojemności akumulatorów i stopnia wspomagania.
Wybór odpowiedniego źródła zasilania roweru elektrycznego.
Na polskim rynku jest kilka firm mających w ofercie akumulatory (baterie) do rowerów elektrycznych. Np. model: Li-NCM – litowo-niklowo-kobaltowo-manganowa. Bateria ta wyposażona jest w elektroniczny system zarządzania który zabezpiecza przed przeładowaniem, nadmiernym rozładowaniem, przegrzaniem cel i nadmiernym obciążeniem. Parametry: 36V, – 7,8Ah. Masa 2,4 kg. Żywotność 700 cykli ładowania.
Akumulator Li-Ion – litowo-jonowy o parametrach: 36V, – 8Ah, masa-3,1 kg. Żywotność 500 cykli ładowania. Zakupując akumulator mamy w zestawie również odpowiednią ładowarkę.
Przy wyborze akumulatorów żelowych nie powinniśmy kierować się tylko ceną lecz zawsze stawiamy na jakość, aby służyły one nam przez kilka sezonów. Zalecane parametry: 12V, – 7-8Ah. Wadą tych akumulatorów jest ich duża masa.

Translate »